In oktober 2010 waren we op uitnodiging al in onze nieuwe vakantieplaats geweest, 'Castell de Ferro'.
Een klein vissersdorpje zonder echt toerisme of het moeten al Spanjaarden zijn. We wonen nu ruim anderhalve maand aan de rand van het dorp en bijna boven op het strand met zijn vissersboten, gescheiden door een smalle boulevard. Ook nu met de garage onder het appartement en dan met de lift naar boven.

We hebben er in oktober 2010 ook al een paar keer heerlijk gegeten en dat betekent dus wat voor de komende tijd al was er bijna nog een behoorlijke kink in de kabel gekomen.
Drie weken voor vertrek heb ik nog een uitgebreide cardio-controle gehad zoals elk jaar. Toen ik voor een laatste gesprek nog even bij mijn huisarts moest zijn kreeg ik te horen dat het ECG een aantal afwijkingen vertoonde die door de cardioloog bekeken moesten worden, de schrik sloeg me om het hart. Gelukkig belde mijn huisarts me precies twee weken voor vertrek op met de mededeling dat het ECG nog precies gelijk was als na de laatste operatie, vanaf nu heeft hij dus zelf vergelijkingsmateriaal en kan dat zonder de cardioloog bekeken worden. Alle afwijkingen waren dus van eerdere mankementen, gelukkig maar.

Ondertussen hebben we natuurlijk al weer veel kaarten bekeken en websites gelezen zodat we wel al een idee hebben hoe het programma er uit gaat zien, waarschijnlijk hebben we weer veel te veel plannen gemaakt. De hotels voor de heenreis zijn gereserveerd, exact dezelfde plaatsen als de afgelopen jaren omdat we daar erg goede ervaringen mee hebben gehad, omdat we nog niet precies weten wanneer we weer naar huis komen moeten we de hotels voor de terugweg nog plannen en reserveren.
Zo zal de heenreis waarschijnlijk niet afwijken van de laatste jaren omdat we zelfs al genoeg ervaringen hebben met een aantal rustplaatsen om onderweg een kopje koffie te drinken een broodje te eten of een lekkere salade met een extra tomaatje en en ei er bij.

Precies één week voor vertrek zijn de spiksplinternieuwe zomerbanden weer onder de auto gezet. Toen we de auto kochten zijn we bijna regelrecht naar de bandengarage in Klimmen gereden om de al bestelde winterbanden er onder te laten leggen. De niet meer passende winterbanden had ik al eerder via marktplaats verkocht, binnen 5 uur!!

Op dinsdagmorgen nog even naar de kapper geweest en samen met Tonny naar de pedicure. 's Avonds nog een bijeenkomst met alle vrijwilligers van de 'Kluis' om het nieuwe seizoen door te nemen.

Natuurlijk ook nog wat telefoontjes gepleegd naar 'Spanje' om de laatste afspraken te maken zodat we op donderdagmorgen lekker ontspannen op weg kunnen gaan.

De paklijsten zijn weer helemaal uitgeplozen waardoor we ook dit jaar vermoedelijk niets vergeten.